Wat zijn beweeg redenen voor het aanschaffen van een nieuwe software oplossing?

Why do you buy?

Gemak? De prijs? 'De' oplossing in de markt? Zo snel mogelijk? De juiste oplossing?

Bang om de boot te missen? Up-to-date willen blijven? Wel eens tijd voor wat nieuws? Of gewoon het gevoel dat dit beter kan? En dat je dat graag eens bevestigd wil hebben? Maar…. zoek je wel goed? Begint je zoektocht bij het juiste startpunt? En heb je echt zin, tijd en de financiële middelen om er in te duiken en het ècht eens anders te gaan doen? En dan precies zoals jij het wil? En weet je dan echt wat je precies ‘wil’? Want een nieuwe idee kost altijd meer tijd dan je denkt.

Ander oogpunt, wat is de reden dat..

Bekijk het ook eens vanuit een ander oogpunt. Moet je met het reeds bestaande niet gewoon eens totaal anders gaan werken? Conceptueel anders gaan aankijken tegen hetgeen dat je al jaren op een bepaalde manier beoordeelt? Het is niet de weg of de route naar een nieuwe bestemming toe, die nieuwe inzichten realiseert. Maar de kracht en de kunde om eens anders tegen een situatie aan te kijken, dan dat je deed. 

‘The same old thinking, yield the same old result’.

Verandering, start met anders denken. Dat is moeilijk.

Dat is nou precies het hele concept van verandering: starten met anders denken. Start het zien van mogelijkheden: nieuwe mogelijkheden, maar zeker ook de mogelijkheden met het reeds bestaande. Dus… blijf continue eerlijk kijken naar wat er gebeurt. En wanneer een situatie om iets nieuws vraagt, onderzoek dan goed welke verandering daar dan bij hoort. Het is daarbij heel belangrijk om je bevindingen voor verbeteringen bespreekbaar te maken binnen jouw organisatie, maar ook daarbuiten. Want wat jij een verbetering vindt, zal niet voor iedereen zo gelden. Uiteindelijk kom je er wel!

Sparren over digitale strategische keuzes voor je bedrijf?

Neem eens contact op