21 september 2018

Over ons

Ontstaan

In de buurt van London ligt de graafschap Berkshire, daar woonde Toby D. Atkinson, werkzaam in de opkomende software industrie. Hij greep zijn kans en richtte een software bedrijf op, dit bedrijf kreeg de naam MSG.

MSG stond voor Mountain Software Growers, wat refereerde naar het heuvelachtige Engelse landschap en de groei van software in deze tijd. MSG werd opgericht op 13 augustus 1982.

Van Amsterdam naar Boston en van Brussel tot Moskou

In 1993 kwamen er investeerders aan boord en veranderde de betekenis van MSG: Mountain Software Growers werd Methods and Services Group. Onder de naam Methodes and Services Group, kent het bedrijf een levendig bestaan. Van wereldspeler tot lokaal betrokken en van Amsterdam tot Boston was de reikwijdte op zijn grootst. In deze tijd waren er meerdere vestigingen in verschillende landen en leverde we ERP-pakketten voor productie, handel en logistiek. Allen voorlopers van het huidige ERP pakket, MSG ERP (e-Hardware Trade), in dit pakket is de keuze gemaakt om de focus te leggen op de handel en logistiek sector

Wat volgde was de ‘internet bubbel’. Hierdoor breidde het product portfolio van MSG zich in rap tempo uit. Startend met B2B & B2C portals en gevolgd door apps en scanoplossingen. De aandacht van bedrijven verschoof in deze tijd namelijk van het ‘snel kunnen verwerken’, naar ‘online bereikbaar kunnen zijn voor klanten’. Een doorbraak op dit vlak vond voor MSG plaats in de zomer van 2000. Tijdens een demonstratie in Parijs, werd live  op het ‘podium’ een order van de ene naar de andere computer verstuurd. Gepresenteerd door Rick van Dongen, werd online winkelen ook voor MSG en haar klanten een feit.

Ondanks een succesvolle doorbraak op het online vlak, gold het succes niet voor alle vestigingen van MSG. Buitenlandse vestigingen bleven vasthouden aan de ERP basis, ‘miste daardoor de boot’ en hielden op te bestaan. Dit betekende het einde van het wereldwijde concern MSG. Eén vestiging maakte de stappen, vestigde zich in 2006 op het Dombosch in Raamsdonksveer en is daar inmiddels niet meer weg te denken!

Een mooi bruggetje, naar wat we vandaag de dag niet meer weg kunnen denken: Whatsappen, face timen, online winkelen, elkaar op de voet volgen via Instagram, Facebook en Snapchat, streamen van films en series en ondertussen zorgt google, of een ander ‘slim’ apparaat er voor dat de lichten op tijd uit gaan, de temperatuur aangenaam is en dat we ten alle tijden kunnen zien wie er aan de voordeur staat.

Vandaag de dag leven we online en dat vraagt om een digitale bedrijfsvoering. Een bedrijfsvoering die met je klant en de tijd mee veranderd. Op basis van ruim 25 jaar ervaring kunnen wij zeggen dat we dat doen. Vanaf het begin betrokken, tijdens de rit gebleven en voor de toekomst gereed. MSG, de motor achter je bedrijfsvoering

Wat we maken

Groothandel, e-commerce en logistieke bedrijfssoftware & de connecties om digitaal samen te kunnen werken.

MSG, automatische orderverwerking

 

Om ervoor te zorgen dat de juiste artikelen op voorraad zijn, de juiste bezorgdienst een seintje krijgt om je pakketjes te bezorgen, de klant kan rekenen op same day or next day delivery, de bestelling in orde is en dat de hele afhandeling van inkoop tot verkoop aansluit op je bedrijfscultuur & de identiteit die je uit wil stralen. Dit doen we op basis van service orientated architectures en enterprise application integrations.

Wat dat is? Het maken van connecties met je klanten, integraties tussen je systemen, structuur in je data en inzicht in je bedrijf. Je bedrijf wordt digitaal, je bedrijfsvoering dynamischer & je sluit je bedrijf aan bij de behoeftes van vandaag de dag: Digitale zichtbaarheid en digitaal werken.

Voor de hele bedrijfsvoering of voor één specifieke oplossing

Aan de basis stonden van oudsher de MSG ERP en de MSG WMS, deze systemen slaan alle informatie op en zorgen voor overzicht en rust bij grote bedrijven. Orders worden hierin geregistreerd en verwerkt. Inmiddels is daar het Webbased MSG CMS bij gekomen, voor de kleine ondernemer, dit systeem is een kleinschalige / dynamische online variant van MSG ERP en MSG WMS, waarmee je je bedrijf kunt beheren en je online kanalen zoals een webshop, app en scanner kunt voeden.

De orders komen binnen via MSG AppMSG Scan of de MSG Portal. De MSG Portal zorgt hierbij voor de communicatie tussen je ERP, het voorraadsysteem (WMS) en je klanten. Het verwerkt binnenkomende orders/verbruik en verstuurt dit naar je voorraad systeem. Op de portal draaien de webshop, de app en scanoplossingen. 

Door de krachtige functies van de portal, kun je de MSG Portal beschouwen als de spin in het web. Dit web zal de komende jaren alleen maar groter worden, door de vele mogelijkheden wat betreft het integreren van systemen en het communiceren via API’s. Een portal is dan ook het verbindingsplatform voor de toekomst, voor ‘grote’ bedrijven die samen online zaken willen doen. Hierbij is het grote voordeel, dat onze portal integreerbaar is met je huidige software landschap. Je hebt hierdoor de mogelijkheid om te kiezen voor een totaal oplossing of voor specifieke oplossingen die je toe wil voegen aan je huidige bedrijfsvoering. 

Voor de ‘kleine ondernemer’ beschikken we over het MSG CMS, dat tot op zeker hoogte over dezelfde functionaliteiten beschikt, het doel ervan is: Om controle & grip te bieden over de huidige activiteiten en online de aansluiting met de doelgroep te maken, deze oplossing is aan te schaffen op basis van een maandelijks abonnement.

Data structuur, registratie
Data structuur, registratie

Aan de basis stonden van oudsher de MSG ERP en de MSG WMS, deze systemen slaan alle informatie op en zorgen voor overzicht en rust. Orders worden hier geregistreerd en verwerkt. Inmiddels is daar ons Webbases MSG CMS bij gekomen, dit systeem is een kleinschaligere / dynamischere online variant van MSG ERP en MSG WMS, waarmee je bedrijf kunt beheren en je online kanalen zoals een webshop en app kunt voeden.

De orders komen binnen via MSG AppMSG Scan of de MSG Portal. De MSG Portal zorgt hierbij voor de communicatie tussen je ERP, het voorraadsysteem (WMS) en je klanten. Het verwerkt binnenkomende orders/verbruik en verstuurt dit naar je voorraad systeem. Op de portal draaien de webshop, de app en scanoplossingen. 

Door de krachtige functies van de portal heeft er een verschuiving plaats gevonden. Niet langer staan de ERP en de WMS centraal maar is het de MSG Portal die als spin in het web fungeert. Je kan je voorstellen dat dit web de komende jaren alleen maar groter en groter wordt. De portal is dan ook het verbindingsplatform voor de toekomst, voor bedrijven die samen online zaken willen doen. Hierbij is het grote voordeel, dat onze portal integreerbaar is met je huidige software landschap. Je hebt hierdoor de mogelijkheid om te kiezen voor een totaal oplossing of voor specifieke oplossingen die je toe wil voegen aan je huidige bedrijfsvoering. 

Voor de ‘kleinere’ bedrijven beschikken we over het MSG CMS, dat tot op zeker hoogte over de functionaliteiten beschikt, het doel ervan is echter totaal anders: sneller grip krijgen op je bestaande activiteiten en online kunnen aansluiten, zonder al te veel toeters en bellen. 

Op basis van jouw wensen

MSG Integratie

Wij integreren oplossingen. Hierbij realiseren we de verbinding tussen systemen en kunnen we jouw offline handelingen online zichtbaar maken. De plekken waar jouw klanten zijn en waar je data staat, liggen namelijk ver uit elkaar. Wij integreren de keten en maken de connecties met apps, scanners en portals.

Hoe we dat doen? Met modulaire software, zodat we connecties kunnen maken en op behoeftes kunnen inspelen. Standaard processen blijven standaard, unieke processen blijven uniek en je software systemen geïntegreerd. Op die manier houdt je het overzicht en voeg je de waarde op de juiste plekken toe. Laat software voor je werken, niet andersom. Wil je meer weten over onze werkwijze? Lees hier verder

Wie het maken

Mensen zoals jij en ik

Vaders, moeders, voetballiefhebbers, bergbeklimmers, lego fanaten, levensgenieters, motorrijders, gamers, wijnproevers, kookliefhebbers, Biesbosch kenners, denkend, bezig of overwegend. Zolang het maar met passie is. Zo zijn wij ook: Softwareontwikkelaars, app developers, infrastructuur specialisten, directieleden, administratieve medewerkers en productspecialisten.

Daarbij is jouw bedrijfsvoering onze prioriteit. Op ons kantoor monitoren we dagelijks hoeveel orders er geplaatst worden en zien we iedere maand wie er aan de haal gaat met ‘de meeste orders van de maand trofee’! Met andere woorden, wij houden in de gaten of je software werkt en zorgen ervoor dat het blijft werken. Telefonisch of via een ticketsysteem staan we je bij. Dat doen we vanaf het opbouwen van de IT-strategie tot het turen in je database om net dat ene artikel even goed te zetten.

Wij zijn MSG. Meedenkend, Sociaal & Gedreven.

Ons beter leren kennen? Of wil je ons team komen versterken? Dit is wie we zijn.

Het team

Onze filosofie

Be in control and get connected

Ons doel: ‘Inspelen op de behoeftes van klanten, met softwareoplossingen die we in samenspraak ontwikkelen. Dit zijn duurzame softwareoplossingen met een duidelijk filosofie: ‘Be in control and get connected’.

‘Be in control’ staat voor de controle die we hebben over de software. Wij bouwen al meer dan 25 jaar aan software systemen. Met andere woorden we hebben de vrijheid, kennis en ervaring in huis om te maken wat je nodig hebt. Een misinterpretatie of een klein foutje in de software is zo gemaakt, maar door goede communicatie, korte lijnen en langdurige samenwerkingen zijn wij in staat om software tot in de details voor je aan te passen. Hiermee slaan we dan ook de brug naar ‘get connected’. Doordat we de software tot in de details kennen, zorgen we ervoor dat we precies weten wat we aan moeten passen om in verbinding te komen met je software, systemen en klanten. Wij maken de connectie.

Onze filosofie heeft ons de afgelopen 25 jaar veel accurate markt en productkennis opgeleverd. Met de ervaring en expertise op zak, blijft MSG opzoek gaan naar softwareoplossingen die aansluiten bij jouw behoeftes, je bedrijfsvoering en je klanten.

Waar we voor staan

Continuïteit, Kwaliteit, Mensen & Maatschappij

Deze waardes vormen de basis van ons bestaan en bepalen de manier waarop wij werken. Om kwaliteit te leveren hebben mensen de ruimte nodig. Daarom steken wij meer dan 50% van onze tijd in ontwikkeling. Ontwikkelingen die ervoor zorgen dat jij de bedrijfsvoering van morgen vandaag krijgt.

Al onze klanten hebben de mogelijkheid om nieuwe ideeën en functionaliteiten aan te vragen. Maatwerk zit in onze software, dus bij iedere update blijft de software werken. Je bedrijfsvoering gaat mee met de tijd en jij hoeft je er geen zorgen om te maken. 

Het leveren van kwaliteit en het geven van ruimte zorgt voor loyaliteit en stabiliteit. Niet alleen bij onze eigen mensen, maar juist ook bij klanten. Je zou kunnen zeggen, wij maken klantrelaties voor ‘het leven’. Een groot deel van ons klantenbestand, is al meer dan 25 jaar klant en sommige van deze klanten staan zelfs al meer dan 20 jaar in contact met dezelfde medewerkers als toen! Al met al zorgen onze langdurige klantrelaties voor succes. Hier zijn we het meest trots op!

Door stabiele oplossingen en goede klantrelaties hebben we ruimte om ons steentje bij te dragen. Zodoende voorzien we jaarlijks verschillende goede doelen, sportverenigingen en maatschappelijke belangen.

De toekomst

Le futur est arrivé

De toekomst is gearriveerd, en vaker nog de toekomst van morgen is vandaag. Altijd door en vooruitgaan, maar daar wel ieder dag even stil bij staanDat is wat wij doen, leven in het nu met het oog op morgen. Wij staan je bij om je bedrijfsvoering op de rit te krijgen, te houden en te verbeteren. Wij waarborgen onze continuïteit, helpen klanten en elkaar. Dat is wat we doen. ‘Uit passie voor software, voor de bedrijfsvoering van morgen.’

De doelgroep

Kunnen we je helpen?

Met een digitale bedrijfsvoering.

Voor de connectie met je klanten.
Integratie van je systemen & processen.
Structuur in je data.
Inzicht in je bedrijf.

Doelgroepen in de B2B en B2C sector.

Groothandels / Handelsondernemingen
Webshops / e-commerce / Retail
Logistiek en distributie centra
Bouw / Aannemers / Installatie bedrijven
Onderhoudsbedrijven / woningcorporaties

Wij ondersteunen MKB-bedrijven met groothandel, e-commerce en logistieke bedrijfssoftware.
Benieuwd naar de oplossingen, klik hier.

With MSG software we

Manage data, Supply software and Generate transparency

With MSG software you

Manage people, Supply goods and Generate customers

*Onze core business is het ontwikkelen van groothandel, e-commerce en logistieke bedrijfssoftware, echter zijn we ook uiterst gedreven in het realiseren van specifieke maatwerk oplossingen. Voor meer informatie, klik hier.

Het laatste Over ons nieuws

Scroll Up