De app voor zorgverlenend Nederland

Administratieve ontlasting voor de zorg

In samenwerking met Otto Prinsen, CEO van BeterHulp is vorig jaar zomer besloten om te gaan voor een ontwikkeling van een app in de zorg. Hoe kunnen we de levering van hulpmiddelen in de zorg verbeteren voor patiënten die hier behoefte aan hebben? Vaak komt er een zorgverlener langs die op basis van zijn en of haar kennis een advies uitbrengt welke hulpmiddelen zouden moeten worden besteld. Maar daar ontstaat het probleem. Kan en mag de patiënt zelf bestellen? Is er iemand gemachtigd om dit soort zaken voor de patiënt te regelen en hoe kan ik die bereiken? 

En dat een hulpmiddel de ene keer wel en de andere keer niet vergoed wordt, dat is iets dat achteraf ook nog prima geregeld kan worden. Dus hoe kunnen we de zorgverlener administratief ontlasten, de patiënt ‘eenvoudiger & sneller’ voorzien van het juiste hulpmiddel en ervoor zorgen dat de overeenkomst tussen de meerdere partijen goed wordt afgerond? 

Een APP met zorgverlenersmodule

Het antwoord is een stand-alone APP met zorgverlenersmodule. Een stand-alone app is een app die je voedt vanuit een CMS, het MSG CMS in dit geval, wil je meer weten over een APP gevoed vanuit de ERP, lees dan het artikel over de van Dijk APP. A fijn, het antwoord hadden we vrij snel gevonden. De realisatie daarvan kostte echter wel de nodige uurtjes en contact momenten. Inmiddels zijn we een jaar verder en is het zover. Op kort termijn zal de lancering van de app breder uitgedragen worden door BeterHulp & MSG. In dit artikel kun je je verder inlezen over de gerealiseerde functionaliteiten en de toegevoegde waardes daarvan.

De BeterHulp APP

Wanneer je de app opent, verschijnt het scherm dat hieronder staat. Via dit scherm kun je direct aan de slag als gast. Wil je echter een bestelling gaan plaatsen voor iemand anders? 

Klik dan op de knop inloggen, links bovenin.


Je mag een keuze maken…

Wanneer je vervolgens kiest voor: Ik bestel voor een ander, verschijnt het onderstaande scherm. Heb je nog geen account? Dan kun je die aanmaken via de app.


Via dit scherm kun je vervolgens je account aanmaken. Daarna kun je inloggen en gebruik maken van de app als ‘zorgverlener’.

De stappen die je maakt in de app zijn voor alle gebruikers gelijk

Het startscherm waar je begint. 

De lijstweergave van artikelen nadat je een categorie hebt geselecteerd.

Het artikel detail scherm heeft een nieuwe functie om configurabele kenmerken te selecteren. Erg handig om verschillende waardes die aan een artikel hangen te kunnen selecteren bij het artikel. Denk hierbij bijvoorbeeld aan maten zoals S,M,L.

Totdat je bij het orderoverzicht aankomt

Je hebt de juiste artikelen gevonden. Je controleert nog even of het allemaal klopt in de winkelwagen. En daarna kun je de bestelling gaan afronden.

Het afronden van de bestelling doe je via het orderoverzicht. Wat op één scherm zichtbaar is. 

De unieke functionaliteit die bij dit orderoverzicht getoond wordt, is de zorgverlenersmodule. 

Het unieke van deze functionaliteit is dat je ‘anderen’ kunt toevoegen. Dit zijn met name cliënten van de zorgverleners. Vandaar dat er een kopje: Cliënt gegevens instaat. Maar een Cliënt kan ook een voorraadlocatie zijn die je moet bevoorraden, waarvan je de factuur wilt laten goedkeuren en betalen door de administratie afdeling.

Vervolgens is er de vraag: Betaalt cliënt zelf elektronisch? Deze vraag wordt gesteld omdat niet alle cliënten meer bij machte zijn om dat zelf te regelen. Zeker bij cliënten die op leeftijd zijn, zijn er vaak geen eigen mail adres en/of online betaalmogelijkheden aanwezig.

Win-win-win situatie

Uiteindelijk biedt de app voor alle betrokken partijen voordelen.

  • De verkopende partij heeft meer betalingszekerheid.
  • De zorgverlener heeft via de app gelijk de administratieve afhandeling tot stand gebracht. Zo kan men zich bij iedere klant dus beter focussen op de verzorging van de cliënt in plaats van de administratieve rompslomp. 
  • En het allerbelangrijkste: De cliënt kan goed en snel worden geholpen met zijn medische hulpmiddelen zonder dat hij daar zelf achteraan moet.
  • Daarnaast is de oplossing toekomstbestendig en behoort verdere uitbreiding naar een online variant tot de mogelijkheden.

Zoek je een bedrijfsapp met een specifieke module? Neem eens contact op.

Scroll Up