30 oktober 2019

Werkwijze

'Wat is jouw roadmap naar digitale bedrijfsvoering?'

Roadmap doel



Weet je waar je nu staat en waar je naar toe wilt?
Ben je op zoek naar een verkoopkanaal of is je e-commerce op orde? Of mis je een goede digitale bedrijfsvoering en ben je op zoek naar logistieke bedrijfssoftware?

Mogen wij eens met je meedenken?

Om jou te kunnen helpen met je unieke zoektocht moeten we weten waar je staat. Daarom zijn we benieuwd naar jouw verhaal. Zijn er aanknopingspunten en is het gevoel goed, dan kunnen we je verder helpen

MSG Advies, strategie

Samen bepalen we de route



Wij werken samen op basis van vertrouwen.
We gaan je niet overladen met kleine lettertjes en details, maar bekijken stap voor stap wat in jouw geval de beste route naar digitale bedrijfsvoering is. Of er nu beren op de weg staan of niet.

De fases van een software traject

We hebben besproken waar je bedrijf staat en wat de gewenste toekomst situatie is. Op basis hiervan zijn requirements opgesteld waardoor we in kaart kunnen brengen wat de gewenste verandering is. Een verandering kan een heel bedrijfsproces omvatten, maar het kan ook iets zijn wat van de een op andere dag via een smartphone geregeld wordt. In plaats van een smartphone kan dit ook een tablet, scanner of een desktop zijn die een niet digitale handeling vervangt. 

Hiermee heb je gelijk het grote voordeel van software oplossingen ter ondersteuning van je bedrijfsvoering te pakken. Namelijk de digitale handelingen die je daarmee direct vastlegt. Deze digitale handelingen staan geregistreerd in je systeem en zorgen dus voor de mogelijkheid om informatie te verspreiden binnen je bedrijf of binnen specifieke afdelingen. Dit geeft je bijvoorbeeld overzicht in de status van het aantal verwerkte facturen op een bepaald moment of het aantal geplaatste orders van de afgelopen maand. Doordat je het intern op orde hebt kun je vervolgens ook informatie delen met klanten en leveranciers, zoals levertijden / gewijzigde prijzen / live voorraad. 

Wat echter van groot belang is, is de samenstelling van de verschillende digitale handelingen. Het vastleggen van de manier waarop je wil werken. Dit is dan ook wat we onder andere in de opstartfase doen. Op basis van de requirements lopen we de bedrijfsprocessen langs om de specifieke handelingen in kaart te brengen. Wanneer dit gebeurd is hebben we een blauwdruk waarmee we aan de slag kunnen. Let er wel op, dit doen we niet voor alle bedrijfsprocessen in een keer, maar dit doen we stap voor stap, uiteraard afhankelijk van de grote van een onderdeel. Maar in feite komt het neer op: Wensen inventariseren en softwarematig realiseren per onderdeel.

Met de blauwdruk als leidraad start de software ontwikkeling. De persoon die samen met jou de blauwdruk heeft bepaald is 9 van de 10 keer ook de persoon die het vervolgens in de software realiseert. Hiermee reduceren we de kans op miscommunicatie of misvattingen.

Nadat het onderdeel is gerealiseerd, lopen we er samen nogmaals doorheen. Zodat we direct kunnen bijsturen waar nodig. Doe je dit achteraf, dan kost dit vaak meerwerk.

Op deze manier gaan we stap voor de stap de onderdelen langs en waarborgen we het feit, dat hetgeen wat gerealiseerd moet worden, ook daadwerkelijk gerealiseerd is.  

Een veel gebruikte methode op samen te werken in deze fase is dat de klant zich op het testen van de gewenste functionaliteit focust en dat wij er voor zorgen dat het softwarematig goed werkt. Bij deze werkwijze zijn we gezamenlijk productowner. Echter doen we ook trajecten waarin wij de volledige productowner zijn.

Wanneer de onderdelen naar tevredenheid zijn gerealiseerd, dan start de livegang fase.

Daarvoor starten we in samenwerking met de klant een test periode. Er kan namelijk altijd nog iets over het hoofd gezien worden. Wanneer er in deze testperiode punten naar voren komen die direct op te lossen zijn dan realiseren we die voor de livegang. Komen er ideeën naar voren die de optimalisatie naar een nog hoger level brengen dan zetten we deze op de roadmap. 

Een bijkomend voordeel van software. Doordat er meer en meer bedrijven met de software werken, krijgen wij meer en meer bruikbare informatie en data terug om de basis van de software continu te verbeteren. 

Al met al waarborgen we de stabiliteit van het pakket en blijven we innoveren waar mogelijk. Zodat we de efficiëntie van jouw organisatie naar ongekende hoogte kunnen tillen. Samen bouwen we aan de weg naar digitale, efficiënte en papierloze organisaties. Bespaar op kosten, win tijd en creëer een duurzame bedrijfsvoering.

De software is gerealiseerd, het is nu zaak om de duurzame bedrijfsvoering up an running te houden. Daarom blijven we periodiek contact houden en releasen wij 2 à 3 keer per jaar een nieuwe versie. Deze nieuwe versies bevatten:  

–  Oplossingen voor bugs
–  Aangevraagde verbeteringen
–  Technische verbeteringen
–  Updates van de software tools

We zorgen ervoor dat je de mogelijkheid blijft houden om verbeteringen, nieuwe koppelingen of nieuwe functionaliteiten toe te voegen. Op die manier staat de ontwikkeling van je bedrijfsvoering, net zoals de wereld om je heen, nooit stil

Met software van MSG kun je altijd vooruit

 

 

Onderweg kun je dus elke gewenste afslag nemen. Heb je je doel bereikt, ook dan is er een weg verder. Zodat je kunt blijven groeien.

MSG Integratie

Software voor je bedrijfsvoering: de kruispunten, afslagen en mogelijkheden

Wanneer je werkt met een software systeem ter ondersteuning van je bedrijfsvoering. Dan wordt daar al de bedrijfsinformatie verzameld. In dit systeem staan de basis gegevens waarmee de centrale database wordt opbouwt. Voor veel van onze huidige klanten geldt hiervoor de MSG ERP als ruggengraat van de organisatie. Maar er zijn veel verschillende soorten bedrijfssoftware waarin bedrijfsgegevens, artikelinformatie, orders, klantgegevens en leveranciers opgeslagen worden. Daarbij kan het ook zo zijn dat je alles in Excel hebt staan. Al met al heeft ieder bedrijf zijn eigen data opslag. Heb je die nog niet? Bekijk dan de mogelijkheden van ons ERP systeem eens.

Wanneer je bedrijfssoftware hebt, met een centrale database. Zijn er drie opties:

1. Intern: Je zoekt aanvullende functionaliteiten of verbeteringen voor je huidige pakket.
2. Extern: Je bent opzoek naar samenwerking met klanten en leveranciers.
3. Je bent voorzien.

Optie 1 kan bijvoorbeeld een WMS systeem zijn. Optie 2 is het online beschikbaar krijgen van je basis data, zodat je extern kunt gaan communiceren. We praten over Basis data omdat je bijvoorbeeld in een webshop andere aanvullende informatie en functies bij artikelen wil tonen dan op een scanner of in een app. Daarvoor hebben we onder andere een content management systeem gerealiseerd. Uit je centrale database halen we de basis data, deze basis data verrijken we met aanvullende data. Op die manier creëer je de mogelijkheid om met je data te spelen. Het basis deel van de data zorgt ervoor dat integratie mogelijk blijft en het flexibel deel maakt het mogelijk dat je data voor een specifiek doel kunt gebruiken. 

Neem bijvoorbeeld artikel informatie. Artikel informatie op de magazijn scanner wordt verrijkt met de locatie en voorraad gegevens. Terwijl datzelfde stukje artikelinformatie in je webshop wordt aangevuld met een productomschrijving en de beschikbare maten. Met andere woorden waar staat je basis data en waar wil je het voor gebruiken?

Staat het in:

Centrale Database 
Werk je met een software systeem? Dan halen we de basis data daaruit. De basis data die nodig is voor het vullen van de online database is in essentie ‘altijd’ hetzelfde. Het wordt alleen in ieder pakket weer anders opgeslagen. Benieuwd naar de integraties die we hebben?

MSG ERP – WMS
Hieruit halen we de basis data, die we vervolgens online zetten. Op die manier kunnen we blijven communiceren met de backend, maar kunnen we er aan de voorkant mooie digitale oplossingen van maken.

CMS
Via het CMS kun je je basis gegevens en aanvullende informatie invoeren. De data is direct online beschikbaar. 

Vanuit een centrale database exporteren we data naar de online database. Deze kan verrijkt worden met aanvullende informatie vanuit het CMS, wanneer nodig. Is de dataset compleet? Dan kan er gecommuniceerd gaan worden.

Hiervoor maken wij gebruik van een restservice. Deze restservice zorgt ervoor dat we data voor iedere digitale oplossing apart klaar kunnen zetten.

Dus de basis data staat online, de aanvullende informatie is ingevoerd en de communicatie staat. De vraag die rest: Welke digitale oplossing zoek jij? 

Je krijgt nu namelijk de mogelijkheid om samen te gaan werken met je omgeving, zoals bijvoorbeeld je klanten en leveranciers. Dus wat moet er gecommuniceerd gaan worden? Weet je het al? Of wil je dat we eens langskomen om te brainstormen? Want op het moment dat functies en informatie online beschikbaar en benaderbaar zijn, start je met het digitaal transformeren van je bedrijf en haar omgeving.

In veel situaties kan een digitale oplossing een uitkomst zijn. In feite voor iedere handeling die administratief vastgelegd dient te worden. Dit kan zijn voor het verkopen van een artikel, het verplaatsen van goederen in je magazijn, het vervoeren van bestellingen, het toevoegen van artikelen aan een reeds bestaande bestelling of het registreren van verbruikte artikelen op een project.

Welke oplossingen wij hier voor beschikbaar stellen? Bijvoorbeeld een app voor je vertegenwoordigers, waarmee een vertegenwoordiger direct op locatie bestellingen kan plaatsen en specifieke wensen van een klant kan vastleggen. Een B2B portal, waarin iedere klant een gepersonaliseerde webshop krijgt te zien. Zodat je klanten snel bij de artikelen uitkomen die ze vaker bestellen.

Of wil je je klanten zover integreren dat je ze een eigen scanner levert, geïntegreerd met je ERP, waardoor ze direct verbruikte artikelen vanuit de ERP bij kunnen bestellen? Hoever jij wil gaan, zover gaan wij mee. 

Wij gaan het gesprek aan en bieden oplossingen die je bedrijf digitaal op de kaart zetten. 

Van de strategie tot de software & van de live gang tot de onderhoudsfase. 

Welke oplossing zoek jij? Bekijk het aanbod hier.

Welke doelen wil jij realiseren?

MSG Groot

De motor achter je bedrijfsvoering

MSG levert software voor e-commerce en logistiek. Hiermee realiseren we al 30 jaar efficiëntie, winstoptimalisatie en groei voor onze klanten. We hebben software voor de hele bedrijfsvoering: integreerbare oplossingen, van de connectie met je leverancier tot aan de verkoopkanalen voor je klant. Dit zijn Apps, PWA’s, Portals, ERP-systemen, CMS en WMS. Deze configureerbare oplossingen zijn ook te realiseren als losstaande oplossingen voor B2B en B2C. Weet jij al wat je zoekt?

Scroll Up