Strategisch informatie management

Hoe staat het met informatie management binnen jouw bedrijf?

Gebruik informatie voor het juiste doel  

Zonder afspraken, geen samenhang. Zonder vooraf gedefinieerde velden, geen vergaande geautomatiseerde bedrijfsvoering. Zorg ervoor dat informatie op de juist plekken aanwezig is, en dat het in de samenhang gebruikt kan worden.

Daarvoor moet je afspraken maken, hoe communiceer jij dit, en hoe communiceer jij dat? Waar staat bij jou dit veld voor en waar mogen we dat veld in laten landen? Samenhang binnen en tussen systemen is te allen tijde realiseerbaar, het gaat er alleen om dat we uiteindelijk weten waar we over praten, aan beide zijdes van de medaille. Vanaf de operationele situaties tot aan de strategie en andersom.

 

Maak dus strategische keuzes

Met andere woorden, wat zorgt ervoor dat je een bepaalde stap met je software landschap wil maken? Of juist niet? Zijn dat: Investeringen? Kosten? Gebruiksgemak? Kennis? Gebrek aan kennis? Het nieuwe ‘Goude ei’ uit de markt? Of pragmatische kennis om de juiste stap te maken?

Vraag je in ieder geval af: Hoe staan we er nu voor? Waar wil ik naar toe? Waarom wil ik daar naar toe? Stem je bedrijfsstrategie, beschikbare informatie bronnen (data gedreven mogelijkheden) en de beschikbare systemen efficiënt op elkaar af, om snel te kunnen schakelen in de digitale wereld van vandaag.

Meer hierover?