OCI koppelingen voor je klanten

Sta je er wel eens bij stil hoe efficiënt dit is?

Koppeling tussen de inkoopsoftware van de klant en de MSG software suite

MSG biedt de mogelijkheid tot het realiseren van OCI koppelingen met klanten. Dit zijn koppelingen tussen de inkoopsoftware van de klant en de MSG software suite. Een OCI koppeling biedt vele voordelen voor je klanten, je kunt het als het ware zien als een algemene vorm van communicatie tussen digitale systemen.

Open Catalog Interface

Wat is OCI?

OCI staat voor Open Catalog Interface en is bedacht door SAP. Een OCI koppeling geeft je als leverancier de mogelijkheid om klanten vanuit hun eigen inkoopsysteem direct in jouw assortiment te laten kijken en bestellen. Vanuit de koppeling logt de klant automatisch in en kunnen ze de ‘winkelwagen’ vullen. Op het moment dat de klant een bestelling plaats wordt deze informatie realtime verzonden naar zijn eigen inkoop of ERP-systeem. In het systeem van de klant is het vervolgens mogelijk om kostenplaatsen of andere belangrijke gegevens toe te voegen, om het direct goed te boeken in de financiën.

Een ding waar je te allen tijde vanuit kunt gaan is dat de artikelinformatie, de beschikbaarheid(voorraad), de actuele prijs en de levertijd beschikbaar en up-to-date zijn.

Voordelen op een rijtje

– Actuele beschikbaarheid inzichtelijk

– Up to date artikelinformatie.

– Geen artikelbestanden meer importeren.

– Artikelen hoeven niet meer zelf onderhouden te worden

– Bestellijsten met favoriete artikelen samenstellen

 

Meer weten over OCI voor klanten?