MSG en de oneindige mogelijkheden tot de realisatie van een verkoop

Hoe bestellen klanten producten bij jouw bedrijf?

Verschillende verkoopkanelen, voor iedere klant de juiste invulling

Verkoopkanalen, wij beheersen er veel, zo niet ‘allemaal’ 

Afhalen in de winkel, online bestellen, laten bezorgen, drive thru, mailen, faxen, bellen, appen, via vertegenwoordigers, direct ingeschoten vanaf een scanner, via marketplaces, via externe e-commerce partijen, via aangesloten webshops. Zoveel mogelijkheden, maak de juiste keuzes.

Geautomatiseerd verkopen

Het enige wat je klanten zelf ‘moeten’ doen, is het aantal intikken op een device, zit er een scanner op? Dan kan zelfs dat ‘geautomatiseerd worden’, door de scan functie te gebruiken. Werkt de klant met een geïntegreerde scanner waarvan de voorraden bijgehouden worden in de ERP? Je raad het al, dan wordt de bestelling direct in het ERP geplaatst. Ook daarin kun je nog een stapje verder gaan, door het zo in te stellen dat wanneer behaalde voorraden onder een minimum voorraad level komen, er automatisch een bestelling voor je geplaatst wordt.

 

De 'verkoop' trechter

Alle binnenkomende orders, vanaf de verschillende verkoopkanalen, gaan in een grote trechter, nee geen marketing funnel, een geautomatiseerde trechter waar alle soorten en maten verkooporders binnenkomen die alles doorstuurt naar MSG ERP. Waar aan het einde van de rit alle orders verwerkt worden. 

Nieuwe verkoopkanalen aanboren?

Wil je gaan verkopen via facebook of Instagram? Neem eens contact op, dan bewandelen we samen deze weg. Heb je uiteindelijk alle verkoop kanalen tot je beschikking? Laat de klant dan zelf bepalen hoe ze bij je inkopen. Het start met het aanbieden van de mogelijkheid.

Eén belangrijke vraag: Is je product data op orde?

Mogelijk dat de je basis artikel data, niet voor alle verkoopkanalen toereikend of het best passend is. Je basis artikel data kan verrijkt wordt door middel van PIM systemen. 

Maar mocht dat nog niet helemaal het gewenste resultaat opleveren, dan zul jezelf de handjes uit de mauwen moeten schudden! En moeten starten met het creëren van waardevolle content. Zodat google, lees potentiële klanten, je vinden/ geïnteresseerd raken in je producten. 

Een goed product verkoopt zichzelf, maar een goed product wat overkomt als een ‘slecht’ product, dat is zonde en dat kan zeker de verkoopresultaten beïnvloeden. 

Hieronder een voorbeeld van goede product data.

Raadsma Portal

Advies over product data en digitale verkoopkanalen?

Of opzoek naar een passende oplossing?