B2C shop voor Raadsma

De transitie van B2B naar B2C

Klantspecifieke prijzen, betalen op rekening, toegang tot PBM, actuele voorraden en reparatie service zijn een aantal onderdelen die men als groothandel voor haar vaste klanten regelt. De vaste klanten uit de ijzerwaren groothandel sector weten immers vaak wat ze moeten hebben en hebben ondersteuning nodig op het verkrijgen van materialen en de daarbij komende administratie en bevoorrading. Service is met uitstek van belang. 

Voor een B2C klant moet het met name overzichtelijk, duidelijk en gebruiksvriendelijk zijn. En als het even kan ook nog tegen een goede prijs. Echter is een B2C klant, in tegenstelling tot een B2B klant, geen kind aan huis en kent de huis regels niet. Maar hij of zij heeft wellicht wel interesse in de producten die je aanbiedt. Deze potentiële klanten moeten je webshop weten te vinden en vertrouwen krijgen om het bij je te bestellen. De portal van Raadsma hebben we voor die doelgroep klantvriendelijk gemaakt

Wat is er anders?

De shop van Raadsma is vorig jaar al een grote metamorfose ondergaan. Daardoor kon je al spreken van een enorme verbetering op het vlak van gebruiksvriendelijkheid, overzicht en vindbaarheid. Naast de grotere pijlers van deze verbetering zijn er echter ook veel kleine details te benoemen. Die met name bij het volledig openstellen van de shop voor B2C klanten naar voren zijn gekomen. 

Waar moet je dan zoal aandenken? Bijvoorbeeld aan actuele voorraad informatie. Voor B2B klanten die grote bestellingen plaatsen is het interessant om tot de ‘laatste kruimeltjes’ in het magazijn de voorraad te kunnen inzien. Voor B2C is dat een stuk minder relevant. Het aanpassen van de prijs aanduiding, van exclusief naar inclusief BTW en niet te vergeten het afzetten van klantspecifieke prijzen. Daarnaast moet een B2C klant bij iedere bestelling akkoord kunnen gaan met je algemene voorwaarden.

Specifieke aanduidingen


Naast de veranderingen van B2B naar B2C is er juist ook ruimte voor verdere personalisering. Je ziet dit onder andere bij supermarktketens maar ook bij andere bouwmarktketens. Dat sommige artikelen alleen online te bestellen zijn en andere weer enkel en alleen op specifieke vestigingen op te halen zijn. Ook dat is nu mogelijk. 

Betalingen via Mollie

De order compleet? Alle gegevens ingevoerd? Dan betalen we via de internetkassa, mollie. Vaker snel kunnen bestellen? Nog even geduld, voor B2C klanten wordt de mogelijkheid gerealiseerd om via de shop een account te kunnen aanmaken!

*Raadsma werkt op dit moment aan de laatste aanpassingen op het gebied van data, daarna zal het B2C gedeelte van de shop beschikbaar komen voor iedereen.

Wil je als B2B bedrijf ook de stap naar B2C maken?